loading...
صنعت و تجارت
lisaka بازدید : 97 یکشنبه 21 شهریور 1400 نظرات (0)

سمعک شارژی : سمعکی است با تکنولوژی بالا و هوشمند، که نیاز به تعویض باطری ندارد و با استفاده از باطری‌های قابل شارژ می‌تواند به کار خود ادامه دهد و با هر بار شارژ تا زمان معینی می‌توان از آن استفاده کرد. این سمعک‌ها دارای پایه شارژرهایی می‌باشند که نقش شارژر و هم رطوبت‌گیر را ایفا می‌کنند. شارژ این سمعک‌ها بسیار ساده و راحت بوده و دیگر نیاز به خرید و تعویض باطری نمی‌باشد. یادآوری این نکته ضروری است که سمعک‌های شارژی فقط در نوع پشت گوشی و Ric موجود می‌باشد.

 

انواع سمعک شارژی

1.       سمعک‌های شارژی لیتیوم یون

در این نوع از سمعک‌ها باتری پلمپ شده است و امکان تعویض آن وجود ندارد، اتصال آن به شارژ بسیار ساده است و 5 ساعت در روز می‌تواند کار کند. سمعک‌های لیتیوم از استاندارد یک بار شارژ در روز پیروی می‌کنند. نکته بسیار مهم در استفاده از این نوع سمعک آن است که لیتیوم ماده‌ای سمی و آتش‌زا است پس باید از محفظه آن مراقبت کرد.

2.      سمعک شارژی بدون نیاز به باتری

در واقع سمعک‌های شارژی بدون نیاز به باتری، اغلب یک محفظه برای شارژ دارند که کافیست سمعک را دقیقاً به همان شکلی که روی گوش قرار می‌دهید روی محفظه قرار دهید، این بخش مانند منبع الکتریکی به پریز برق متصل می‌شود و فرایند شارژ آغاز می‌گردد. شارژ این نوع از سمعک برای افراد سالخورده بسیار ساده و راحت است.

3.      سمعک‌های شارژی نقره روی

ترکیب دو فلز نقره و روی نوع جدیدی از باتری‌های قابل شارژ را بوجود آورده است. شرکت ZPower ایده جدیدی را به بازار آورد که در آن سمعک‌های عادی می‌توانند از باتری شارژی استفاده کنند، این سیستم‌ها به عنوان یک محصول مونتاژشده به فروش نمی‌رسند. 

4.      سمعک شارژی با باتری قابل شارژ

بخش باتری و تغذیه سمعک در این نوع سمعک‌ها پلمپ نیست، یعنی یا سمعک عادی با باتری جدید و قابل شارژ هستند یا سمک شارژی که بخش باتری آن باید به شکل جداگانه شارژ شود. اگر به هر دلیلی باتری را به شارژ متصل نکنید کافیست از یک باتری دیگر استفاده کنید.

 

باتری سمعک شارژی

ساختار تغذیه الکتریکی سمعک با دیگر وسایل رایج الکتریکی تفاوت‌های زیادی دارد، از این رو یافتن باطری قابل شارژی که برای سمعک مناسب باشد کار نسبتاً دشواری است. در حال حاضر دو نوع باتری سمعک قابل شارژ در بازار متداول‌تر است که می‌توان از آن‌ها برای سمعک استفاده نمود:

  1. NICHEL-METAL HYDRID (NIMH)
  2. SILVER-ZINC(AGZN)

نکته مهم : ظرفیت باتری‌های AGZN دوبرابر NIMH است ولی قیمت آن‌ها بسیار بالا بوده و در حدود چند صد دلار است.

 

قیمت سمعک‌های شارژی در انواع مختلف

باتوجه به این مورد که سمعک و کلیه تجهیزات وابسته به آن وارداتی است، قیمت آن تا حد زیادی وابسته به شرایط ارزی است. با این وجود قیمت سمعک‌های ساده و آنالوگی فقط چهارصد و پنجاه هزار تومان است، سمعک‌های هوشمند که در یک ثانیه حدود بیست میلیون آنالیز را انجام می‌دهند ازحدود قیمت دو میلیون تومان شروع می‌شود. عوامل تاثیرگذار در قیمت سمعک زیاد است، برای مثال انواع برندها، نوع باتری، مرئی یا نامرئی بودن، تحت پوشش بیمه قرار گرفتن، مقاومت در برابر آب و داخل گوشی یا پشت گوش و... پس بهتر است تهیه و خرید سمعک با نظر پزشک انجام شود. قیمت سمعک‌ می‌تواند تا بیست میلیون تومان هم برسد. مدل رایجی از سمعک‌ها با برند اتیکن بین یک میلیون تا پنج میلیون تومان قیمت دارد ولی مدل مشابه زیمنس ممکن است تا نزدیک به ده میلیون تومان هم قیمت داشته باشد. حتماً دقت کنید که بین کیفیت صدای شنیده شده با قیمت دستگاه رابطه مستقیم برقرار است.

 

مزایای سمعک شارژی

هر تکنولوژی جدیدی که پا به عرصه می گذارد و وارد بازار می شود مزایای دارد که باعث جلب توجه توسط خریداران می شود. در مورد سمعک شارژی نیز به همین صورت است و این سمعک ها دارای مزایای رقابتی نسبت به سایر سمعک ها می باشند. در ادامه به ۷ مزیت مهم سمعک شارژی اشاره می شود:

  1. هزینه کمتر ناشی از عدم نیاز به خرید باتری سمعک
  2. مشکلات کمتر پیدا کردن باطری سمعک در موارد خاص
  3. نیازمند توجه هنگام خرید باتری شامل برند و تاریخ انقضاء
  4. قابل استفاده برای افراد سالمند که بیشتر در خانه هستند
  5. عدم خراب شدن سمعک به علت قراردادن اشتباه باتری
  6. قابلیت شارژ سریع سمعک ها و استفاده در مواقع ضروری
  7. شارژ سمعک ها با استفاده از پاور بانک و دیگر منابع تغذیه

 

جهت مطالعه بیشتر می توانید به صفحه سمعک شارژی زیمنس و انقلابی در شنوایی مراجعه فرمایید.

جهت دریافت مشاوره نیز میتوانید با شماره 09356900780 ارتباط داشته باشید تا مشکلات مربوط به شنوایی و وزوز گوش خود را رفع نمایید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 12
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 14
  • آی پی دیروز : 5
  • بازدید امروز : 23
  • باردید دیروز : 6
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 85
  • بازدید ماه : 228
  • بازدید سال : 1,243
  • بازدید کلی : 14,144